Vi brinner för att göra livet lättare för inköpare och administratörer. Nöjda användare och lägre kostnad får ni på köpet. Promobility finns på kundens sida för att förenkla hanteringen av den mobila affären, helt operatörsoberoende. Vi har lyssnat på våra kunder och tillsammans tagit fram tjänsten som löser deras mobila kaos. En marknadsledande helhetslösning för telefoni, som spar tid och pengar. Tjänsten innehåller komplett it-stöd för effektiva inköp, abonnemangsadministration, inventariehantering, service och återvinning. Företagen får en policy som är smartare, enklare och framförallt ekonomiskt försvarbar.
Promobility är annorlunda. Genom att integrera alla marknadens parter, operatörer, tillverkare och serviceverkstäder har vi skapat den mest effektiva lösningen för att ni som kund får minimalt med administration, bättre service och framförallt lägre kostnader.

Lösningen.

  1. Policy
    Kundunik strategi, sortiment och tjänster.
  2. Inköp
    Kundunik paketering, startklar förkonfigurerad mobil med utvalda tillbehör & abonnemang. Attestfunktionalitet.
  3. Service & support
    Mobilitetsgaranti, konfigurerad, startklar ersättningsmobil dagen efter. Slutanvändarsupport.
  4. Administration
    Inventariehantering. Full kontroll på användare, telefoner och abonnemang. Avancerad beställning, enkel beställning av komplexa tjänster.
  5. Miljö/återvinning
    Integrerad återvinning, säkert, miljövänligt och kostnadseffektivt.

Tjänster.

  • Avancerad beställning
    Enkel beställning av avancerade tjänster. Flödesanpassad beställning av produkter och tjänster där flera parter är inblandade eller ett specifikt flöde krävs. För t.ex. mobila växeltjänster. Ett klick, många händelser, i rätt ordning. Bra återkoppling och kontroll.
  • Mobilitetsgaranti
    Mobilitetsgaranti är den optimala servicetjänsten som gör att ni som kund påverkas minimalt när era telefoner går sönder. Vid problem garanteras ni en permanent förkonfigurerad ersättningstelefon dagen efter felanmälan. Bytt är bytt!
  • Återvinning
    Automatisk retur vid nyleverans. Redan vid leveransen av den nya produkten krävs den gamla uttjänta in. Sker med fullt systemstöd via returpåse. Enkelt, ingen administration av uttjänt utrustning, säkert, mobilerna töms på all data och dessutom miljövänligt.
  • Förkonfigurering
    Startklar mobil. Produkten förkonfigureras enligt policy. Användaren kommer igång direkt vid leverans. Mail, skyddsfilm på display, manual etc. Detta tar bort driftsättningskrångel och spar arbetstid.
  • Statistik
    Full kontroll. Översikt över mobiltelefoner, användare & abonnemang. Möjlighet att gå ner på inventarienivå.
  • Paketering
    Relevanta tillbehör vid leverans. Färre beställningar, frakter och inte minst fakturor. Relevanta tillbehör ingår i hårdvarupaketet. Detta spar beställnings och attest tillfällen, frakter och inte minst fakturor.
  • Rätt produkt till rätt användare. Kundanpassat sortiment som följer er unika telefonipolicy.
  • Policy
    Rätt produkt till rätt användare. Kundanpassat sortiment som följer er unika telefonipolicy.
  • Attest
    Inköpskontroll. Godkänn, ändra eller avslå.
  • Företagskundtjänst
    Egen kontaktperson. Ärendehanteringssystem för full kontroll och spårbarhet på samtliga ärenden.
  • Abonnemangsadministration
    Ordning och reda på bindningstider, tilläggstjänster, simkort och fakturor.